Interjú Szőnyeg-Szegvári Eszterrel

11083763_855240261208501_4040144293381087667_o

Melyik évben kezdted meg tanulmányaidat a MOME Designelmélet MA szakán?

2012-ben.

Milyen elképzelésekkel és célokkal jelentkeztél anno a MOME-ra?

A BA-t a Pázmányon végeztem művtöri szakon és bár nagyon szerettem, a harmadik év végén már határozottan azt éreztem, hogy új közegre, új inspirációkra, új feladatokra vágyom. A szakváltásnál szempont volt, hogy ugyanolyan kicsi, de bensőséges társaság részese lehessek, mint ahonnan jöttem, mert már valós tapasztalatom volt arról, hogy a kibontakozáshoz több visszajelzésre, barátságra, figyelemre van szükségem. Mivel a MOMÉn ezt megtaláltam, visszatekintve az itt eltöltött két évre csak nagybetűs élmények és meghatározó események jutnak eszembe.

Mi az a projekted, amire a leginkább büszke vagy a MOME-n töltött időkből?

Tudom, hogy nem vagyok egyedül vele és ez így helyes, mert szerintem ez a szak egyik legnagyobb “dobása”: az egyik Speciális Kutatás kurzusra készült dolgozatomra a Hungexpo Külföldi Kiállítási Igazgatóságáról. Ennek az órának és nagyszerű tanárunknak, Pohárnok Mihálynak köszönhetem az ötvenes-nyolvanas évek iránti érzékenységem, az újabb kutatásaim….(a munkám).

Izgalmas és munkás volt a szaktársaimmal közösen indított, The Coming Soon Project névre hallgató város(kép)fejlesztési kutatócsoportunk, amivel az üresen álló üzlethelyiségek problémáját boncolgattuk. Szerencsére ez ma is egy olyan téma, ami szem előtt van (pl. Nyitva! Fesztivál), úgyhogy mindig jólesik ha lájkolják az évek óta mozdulatlan Facebook-oldalunkat 🙂

Mivel foglalkozol most és mióta? Tudnál mesélni egy izgalmas projektedről, feladatodról?

2015 januárjában kezdtem el dolgozni az MNG Adattárában. Az előző év során került a múzeumba a Képző-és Iparművészeti Lektorátus irattári anyaga, amit jelenleg én kezelek. Ez egy nagyon sokrétű, izgalmas anyag, amin (hivatalos) nyomott hagyott a korszak kultúr-és művészetpolitikája. Saját kutatásomban az Iparművészeti Tanács tevékenységével foglalkozom, ami a hazai ipari formatervezés mecénása volt és alapítása 1954-ben olyan élenjáró lépésnek számított, amit gyakorlatilag csupán az 1944-ben megalakult brit Design Council előzött meg.

A MOME mivel járult hozzá az elméleti pályán szerzett sikereidhez?

Amikor ilyeneket mondok, hogy Iparművészeti Tanács, meg Külföldi Kiállítási Igazgatóság, meg Finomkerámiaipari Művek, meg Juhász László, akkor ugyan tíz emberből kilenc nem tudja, hogy miről beszélek, de az a kevés, aki igen mindig örömmel, támogatóan fogad és lelkesen azzal bíztat, hogy nagyon nagyon fontos dologgal foglalkozom.